Namejs
Kurbads
Milda
Krokodilu Harijs
Pulkvedis Oskars Kalpaks
Pulkvedis Frīdrihs Briedis
Aleksandrs Laime
Trakais zirgs
Haralds Sīmanis
Harijs Vītoliņš
Namejs — 13. gadsimta varonis
Namejs - vēsturiska personība un leģenda, 13. gadsimta varonis, Zemgales karalis un brīvības cīņas līderis. Drošsirdis, kurš nedomājot aizstāvēs kompāniju no iebrucējiem. Namejs, kurš sava mūža laikā piedzīvoja daudzas sadursmes ar krustnešiem, tiek slavēts par savu drosmi, vadību un centieniem apvienot dažādas Baltijas ciltis cīņā pret Vācu Zobenbrāļu ordeni.
Latviešu tautai Nameja gredzens bijis nozīmīgs gan kā pretošanās simbols padomju laikā, gan kā atgādinājums par dzimteni, dzīvojot trimdā. leģendāra diena Kurbads uzņēmumam, jo flotē tika sagaidīts jubilejas - simtais autovedējs.
Iesvētības
"Namejs ir vēsturiska personība, kas manā redzējumā ir ļoti labs tēls, jo tā ir personība, kas ir kļuvusi par tautas leģendu. Ne katrai tautai tāds ir. Nameja un Kurbada tēlu kombinācija ir ļoti spēcīga, jo Kurbads ir pasaku tēls, kam nav reāla prototipa, bet Namejs ir vēsturiska personība, kas leģendai par Nameju piešķir īpašu pievilcīgumu, ar ko mēs katrs varam identificēties," par Nameju stāsta folkloriste Inese Krūmiņa.
Sigita un Renārs Jakobsoni ir pirmā dubultā ekipāža, kas tiek pie iespējas braukt ar jaunu autovedēju, tāpēc Renārs tika svinīgi iecelts karavīra kārtā ar Nameja zobenu, bet Sigitai uzticēta krustmātes loma, pasniedzot gredzenu.
Par Nameja autovadītājiem Renāru un Sigitu, savs komentārs ir arī Anatolijam Vasiļjevam, Kurbads autovadītāju mentoram, kurš stūrēja pašu pirmo Kurbads autovedēju, bet tagad iesvētīja arī simto: “Renārs un Sigita Jakobsoni ir ideāls dinamiskais duets, mūsu vienīgā dubultā ekipāža. Kā precēts pāris un arī kā darba kolēģi saprotas ļoti labi. Ar Renāru esam pazīstami jau ļoti sen - sāka viņš ar 40. autovedēju, tad turpināja ar Crazy Horse, bet tagad viņam un Sigitai uzticēts jubilejas simtais autovedējs. Vēlos uzteikt kārtību kabīnē šai ekipāžai - tā noteikti ir vislabākā starp visiem kolēģiem. Profesionalitāte, pieredze un komunikācija ir trīs pilāri, kas raksturo šos autovadītājus. Arī degvielas ekonomija vienmēr ir visaugstākajā līmenī. Ar lielu interesi izmanto arī visas pieejamās tehnoloģijas, tāpēc domāju, ka viņi jaunajā automašīnā jutīsies ļoti komfortabli. Cepuri nost viņiem un tā turpināt!”
Flotes attīstība
Kurbads servisa vadītājam Ivaram Čiblim ir plašs saraksts ar uzlabojumiem jaunajā Mercedes-Benz Actros vilcējā: “Vizuāli tā ir pilnīgi jauna automašīna, gan no ārpuses, gan kabīnē. Tā kā šeit ir lielā kabīne, mums bija iespēja izvēlēties lielāku dzinēju - 12,8 l dīzeļdzinējs ar 480 zs lielu jaudu, kas palīdzēs degvielas ekonomijā un motora ilgtspējā. Tā būs visjaudīgākā automašīna mūsu flotē."
"Bez displejiem kā spoguļiem ir arī citas tehnoloģijas - jauna multivides kontrolpults, daudzfunkcionāls stūres rats, skārienjūtīgs panelis. Tas viss paredzēts, lai uzlabotu vadītāja ergonomiju un varētu visu uzmanību veltīt ceļam. Jāizceļ arī sistēma, kas ļauj kopēt priekšā braucošās automašīnas ātrumu, ļaujot ieturēt vienmērīgu ātrumu un distanci starp transportlīdzekļiem. Tāpat ir uzlabota sistēma, kas iegaumē ceļa profilu, līkumu leņķus. Var just, ka ļoti tiek piedomāts par drošību un autovadītāja darba atvieglošanu ar tehnoloģijām!”
Ugunskura mūžīgās liesmas kurinatājs, visa pirmsākums un pamats. Latviešu mitoloģiskais cīnītājs un spēkavīrs, ķēves dēls Kurbads, kura spēcīgā enerģija ir bijusi ar uzņēmumu visus šos gadus.
Autovedēju “Kurbads” rotās stilizēts latviešu mitoloģijas spēkavīra Kurbada portrets. Tas izvēlēts, jo Kurbada enerģija bijusi kopā ar uzņēmumu visus šos gadus. Tāpēc arī likumsakarīgi, ka šis tēls ticis atainots uz viena no autovedējiem. Tiek uzskatīts, ka rakstnieka Anša Lerha-Puškaiša radītais tēls bijis pārdabiski spēcīgs un tas smēlies enerģiju gan no debesīm, gan zemes.
Dizaina tapšana
Auto dizainu, kā ierasts, veidojis mākslinieks Alfreds Paulausks. Viņš atzīst, ka veidot personāžu, nezinot, kā tas izskatās bijis grūts uzdevums. “Pateicoties mākslinieces Ievas Kauliņas vizualizācijām, kura attēloja Kurbada tēlu rokgrupas Skyforger rokoperai “Kurbads - ķēves dēls” - bojā gājušais latviešu supervaronis Kurbads pēc divdesmit pieciem gadiem tika atdzīvināts un tagad ir kļuvis redzams uz viena no autovedējiem. Es sapratu, ka gribu iet vēl tālak un attēlot viņu tik reālistisku, lai tas vizuāli nāk laukā no plaknes un ielūkojas mums acīs. Ceru, ka man tas ir izdevies,” savu gandarījumu neslēpj A. Paulausks.
“Autovedēja “Kurbads” modelis ir mūsu uzņēmuma iecienītā ražotāja Mercedes Benz izgatavotais Actros 1848 L NR. Šim autovedējam ir uzlabota 5. paaudzes bremžu sistēma, modernizēta piekabes stabilitātes sistēma (TSA), kā arī pilnveidota tehniskā aprīkojuma pakete “Climate Package”. Tam ir uzlabota trokšņu līmeņa atbilstības klase un apgaismojuma līmenis, kā to pieprasa jaunās Eiropas direktīvas,” atzīst I. Čiblis.
Viņš atzīmē, ka jaunajam autovedējam ir pneimatiskais kabīnes atsperojums, kā arī elektriski vadāmi-izbīdāmi saulessargi šofera un viņa līdzbraucēja ērtībai. Arī šim autovedējam ir lielā kabīne, jo to paredzēts izmantot arī apmācot jaunos vadītājus.
Lai viegli ripo un tiekamies uz ceļa!
Brīvības piemineklis “Milda” brīvības un sievišķās gudrības enerģija. Milda ir nepārprotams un ilgstošs simbols Latvijas vēsturē. Brīvības simbola ideja, kas celta Latvijas brīvības cīņās kritušo piemiņai rokās tur trīs zvaigznes simbolus, iet roku rokā ar “Kurbads” uzņēmuma vērtībām - Latvijas valstiskums, latviešu tautas vienotība, neatkarība un brīvības simbols.
Kā jau iepriekš vēstījām, “Kurbads” plāno palielināt savu autoparku ar lielajām autovedēju kabīnēm. Un tā kā “Kurbadam” patīk izaicinošas idejas, kuru pamatā ir stipras vērtības un liela pārliecība par vēstījumu, tapa skaidrs, ka nākamā iecere ir latviešu sievišķā tēla atveidojums uz 108.autovedēja.
Simbolika
Pats sievietes jeb “Mildas” tēls tapa Zviedrijā, tomēr, kad to atgādāja uz Latviju, Kārļa Zāles darbnīca bija par mazu šai 9 metrus augstajai skulptūrai, tāpēc viņš pārbūvēja savu darba vietu tā, lai mākslas darbu varētu ievest iekšā. “Mums arī negāja viegli, domājot, kā uzlikt skulptūru uz treilera!” norāda valdes locekle un idejas autore Patrīcija Pikāne.
Dizaina tapšana
Mākslinieks un dizaina autors Alfreds Paulausks atzīst, ka sākotnēji nav spējis vizuāli ieraudzīt Brīvības pieminekļa atveidi šādā formātā. Saprotot, cik svarīga “Kurbadam” ir šīs idejas realizēšana un vēstījuma nešana pasaulē, Alfreds uzsāka darbu pie dažādu variantu izskatīšanas, skicēšanas un kadrēšanas. Alfreds arī min, ka sarežģītākā tehniskā procesa daļa ir dizaina pārvietošana no datora programmas uz treilera tā, lai tas izskatās tieši tāpat kā mākslinieka skicē.
Patrīcija nevienu brīdi nešaubās par izvēli uz kabīnes likt tieši brīvības simboliku. Šīs vērtības caurvij ikviena darbinieka ikdienu un kalpo kā ceļš, uz ko “Kurbads” iet un ir gājis ilgi. Patrīcija min arī faktu, ka Kārlis Zāle nebaidījās teikt, ka latvietes un brīvības simbols ir vissvarīgākais no visiem. Turklāt viņa uzskata, ka šī vizualizācija, gluži tāpat kā pats Brīvības piemineklis, ir pierādījusi spēju pastāvēt neatkarīgi no politiskajām izmaiņām valstī. Idejas autore cer, ka, neskatoties uz mainīgo situāciju pasaulē, arī “Kurbada” 108. autovedējs ar Mildu uz sāniem būs pastāvīga vērtība.
“Kurbadam” ir liels prieks 108.autovedēju ar brīvības simboliku nodot tieši Guntaram Beitānam, kurš jau vairāk kā 10 gadus ir daļa no uzņēmuma. Andis Pikāns novēl, lai cilvēki uz Eiropas ceļiem ieraugot 108.autovedēju, jautā par to treilera vadītājam Guntaram Beitānam, kurš zina, ko šī simbolika nozīmē, tādējādi vairojot izpratni par stāstu, kas stāv aiz vārdiem “Tēvzemei un Brīvībai!”.
Latviešu piedzīvojumu meklētājs un dēkainis, Austrālijas krokodilu mednieks - Arvīds Blūmentāls jeb Krokodilu Harijs. Ekscentriskais piedzīvojumu stāstnieks, kura stāstus var klausīties atkal un atkal.
Jaunajam Mercedes Actros autovedējam ir dēkaiņa raksturs, un tāpēc tam piešķirta atbilstoša leģenda un stāsts kā kārtējais pierādījums tam, ka latvieši ir visur. Arvīds Blūmentāls plašākai pasaulei labāk pazīstams būs kā Crocodile Harry vai krokodilu mednieks, vai, Holivudas versijā, filmas Crocodile Dundee iemiesojumā. “Notikumiem bagāta” laikam būtu vispareizākais veids, kā raksturot viņa dzīvi, un Blūmentāla foto būtu jāatrodas vārdnīcā pie vārda “dēkainis” definīcijas.
Flotes attīstība
Floti šoreiz papildina jauns autovedējs, kas aprīkots ar lielo vadītāja kabīni komforta uzlabošanai. “Kurbads” zina, ka, lai nodrošinātu nemainīgi augstu pakalpojuma kvalitāti saviem klientiem, ļoti svarīgi nodrošināt arī komfortablus darba apstākļus saviem autovadītājiem.
Iesvētības
Katrs jauns flotes papildinājums neiztiek bez jau par tradīciju kļuvušās iesvētīšanas, lai jaunā autovedēja ceļš būtu ilgs, drošs un labs. Iesvētīšana arī ir tas brīdis, kad visi “Kurbads” cilvēki kopā pirmo reizi pilnībā var ieraudzīt uz kabīnes attēloto varoni vai leģendu – to stāstu, kas šoreiz izpelnījies vietu uz autovedēja un tā tālāku vešanu pasaulē.
Biogrāfija
Arvīds Blūmentāls dzimis 1925. gadā Dundagā, bet pēc Otrā pasaules kara 1951. gadā emigrēja uz Austrāliju. Ziemeļkvīnslendā viņš ieradās 1956. gadā, kur kā jaunu nodarbošanos un vēlāk profesiju Arvīds sāka medīt un pārdot krokodilus. Krokodilu bīstamība visiem ir labi zināma, tādēļ jau izsenis krokodilu mednieki bieži kļuva par slavenībām visā Austrālijā, pazīstami ar savu drosmi un prasmēm. Viņa piedzīvojumi un mednieka stāsti ir daļa no Austrālijai raksturīgās “krūmu” folkloras. Blūmentāls savus piedzīvojumus dokumentēja grāmatās “Latviešu krokodilu mednieks Austrālijā” (1957) un “Ilgi pēc saules” (1958). Runā, ka savas krokodilu mednieka karjeras laikā viņš noķēris vismaz 10 000 līdz pat 40 000 krokodilu. Tāpat Arvīds Blūmentāls kalpojis par iedvesmu Pola Hogana 20. gadsimta astoņdesmitajos gados radītajai filmu franšīzei “Crocodile Dundee”. Vēlāk viņš pārvācās uz pasaules opālu ieguves galvaspilsētu Kūberpīdiju un kļuva par opālu mednieku, kur izveidoja savu leģendām aptīto pazemes mītni, kas savukārt redzama 1985. gada filmā “Mad Max Beyond Thunderdome”. Arvīda leģenda auga visā Eiropā, pateicoties desmitiem dokumentālo filmu, tostarp 1995. gada filmā “Krokodilu Harijs”, kas nostiprināja viņa kulta statusu Latvijā, un pieminēšana “Lonely Planet Austrālija” ceļvedī Arvīdam nodrošināja pastāvīgu viesu plūsmu. Arvīds Blūmentāls mira 2006. Gadā, 80 gadu vecumā, bet viņa gars un leģenda turpina dzīvot.
“Kurbada” 109. dēkainis – autovedējs tiek nodots Mārim Labarevicam, kurš arī ir dundadznieks. “Pārliecība, mērķtiecība un kompetence ir vārdi, kas raksturo Māri kā autovadītāju. Māris ir sevi pierādījis kā vienu no labākajiem “Kurbads” komandā un pelnīti ir saņēmis jaunāko autovēdēju Kurbads flotē,” saka “Kurbads” loģistikas vadītājs Toms Hartmanis.
Latvijas pulkvedis un 1. Latvijas Neatkarīgā bataljona komandieris - Oskars Kalpaks. Pulkvedis Kalpaks uzņēmās veidot kaujas spējīgu latviešu bataljonu un vest karavīrus cīņās par Latvijas neatkarību visnotaļ tumšā laikā, kad tautā valdīja šaubas un neziņa par nākotni. Spēcīgs un krietns kompanjons naksnīgajā mēnesnīcā. Tāds, kurš parūpēsies par malku un uzmanīs apkārtni. Viņš cīnījās par visas tautas vēlmi atbrīvoties no ārvalstu varas (ar līdzīgu cīņas sparu kā mitoloģiskais tēls Kurbads cīnījās pret ļaunumu).
Nosvērts un nekad nenoguris viņš soļoja sava bataljona priekšgalā, bet pēc gājieniem pats pārbaudīja sargposteņa modrību un nekad nedevās atpūtā, pirms nebija izvietoti visi viņam padotie karavīri. Pulkvedis Kalpaks nebija karaspēka organizētājs, bet gan karotājs, kurš vadīja vīrus kaujā, cīnoties plecu pie pleca ar tiem. Mūsdienās ir kļuvis par ticības simbolu savai spēkam un pārliecībai par savu valsti.
Flotes attīstība
Iesvētības
Folkloristes Ineses Krūmiņas vadībā tika aizvadītas tradicionālās autovedēja iesvētības, šoreiz piedaloties arī vīriem no folkloras kopas "Vilkači", ieskandinot jaunā autovedēja palaišanu ceļos ar dziesmām vīru balsīs.
Iepriekš latviešu spēka zīmes uz Kurbada autovedējiem ir jau atkārtojušās, dažas pat vairākas reizes, bet tēli vienmēr ir bijuši unikāli un līdz šim nav atkārtojušies. 111. autovedējs ir izņēmums. Jaunā autovedēja vadība tiks nodota Ginta Murevica rokās, kurš par jaunā autovedēja vadītāju nekļuva nejauši - iepriekš Gints vadīja 77. autovedēju, kurš bija aprīkots ar "Variotrans" tipa piekabi. Savukārt jaunais autovedējs ir aprīkots ar "Intago" tipa piekabi uz kuras var uzkraut platākas automašīnas.
“Gints sevi ir pierādījis darbā ar ekskluzīvām un sporta automašīnām, kuras vairumā gadījumu ir krietni platākas kā citas automašīnas. Gints arī izceļas ar centību, vēlmi konstanti attīstīties un iesaistīties Kurbada izaugsmē, tāpēc jaunais autovedējs tika piedāvāts tieši viņam” - Toms Hartmanis (loģistikas daļas vadītājs)
Vēsture
Zīmīgi, ka 77. autovedēja sānos ir attēlots Latviešu varonis — pulkvedis Oskars Kalpaks, ar kuru Gints ir mērojis simtiem tūkstošu kilometru. Un tieši Oskars Kalpaks ir pirmais attēlotais varonis, kurš ir gājis līdzi šoferim un šobrīd rotā 111. autovedēja sānus. Gints godam varēs turpināt vest Latvijas pulkveža Oskara Kalpaka varoņa stāstu.
Latviešu strēlnieku pulkvedis un virsnieks - Frīdrihs Briedis, viens no izcilākajiem tautas karavīriem vēsturē. Pieticīgs stāstos par saviem varoņdarbiem, tomēr zināms, ka īsā laikā sasniedzis pulkveža dienesta pakāpi un saņēmis praktiski visus iespējamos apbalvojumus. Pašaizliedzība, neatlaidīgs raksturs, varonība cīņās un ideoloģiska pārliecība - šīs ir īpašības, kas raksturoja Frīdrihu Briedi.
Kad rudens koku lapas tikai sāka iekrāsoties dzelteni sarkanos toņos, Kurbads kolektīvs iesvētīja jauno - 112. Autovedēju -, kura kabīni lepni rotā virsnieks un latviešu strēlnieku pulkvedis Frīdrihs Briedis. Lai gan 112. autovedējs jau kādu laiku ved Pulkvedi Briedi cauri Eiropas lielceļiem, pulkveža stāstu vēlējamies Jums izstāstīt tieši 11. novembrī - Lāčplēša dienā.
Savu filozofiju veidojam tā, ka latviešu varoņus un mitoloģiskās leģendas godinām katru dienu, bet ir dienas, kad apzināmies Latvijas brīvības uzvaras cenu vairāk kā citas. Arī iesvetību rituālos, kurus veicam laikā, kad sūtam jaunu autovedēju pirmajā reisā, mēs sastopamies ar saviem varoņiem, ar savām saknēm un mūsu kopīgajām vērtībām - brīvība, cieņa, mērķis un cīņasspars.
Iesvētību rituāls
Par iesvētību rituālu vairāk stāsta autovedēju iesvētību vadītāja, folkloriste Inese Krūmiņa: “Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais, jo nevienu nopietnu pasākumu senos laikos neveica bez iesvētīšanas. Arī Kurbads kolektīvam jau labu laiku ir savi raksturīgie rituāli – iesvētīt jaunās lietas. Lai arī tie vairāk ir orientēti uz vīriem un vīru aktivitātēm, neizpaliek arī dāmu dalība tajos. Kamēr vīri spēlējas ar spēku lāča dejā, dāmas, kuru nolūks ir izdaiļot pasauli, šo dzīvi, aktīvi piedalās zarotā krusta - ugunskrusta zīmes - izdaiļošanā. Lāča dejā vīri saņēma viens no otra enerģiju, ko nodeva pašam galvenajam lācim, un viņš šo enerģiju vēl papildinot, nodod to tālāk autovedējam. Lai tas raiti iet, lai vienmēr ir īstajā vietā un laikā.”
Biogrāfija
Īstajā vārdā Fricis Brēde jeb Frīdrihs Briedis, dzimis 1888. gada 7. februārī Lovažas pagastā, Polockas apriņķī, Vitebskas guberņā. Dzimtajā Lovažā sācis arī skolas gaitas. 1906. gadā atgriežoties Daugavpilī, iestājās Pēterburgas Vladimira karaskolā. Izcilo taktisko spēju dēļ viņš jau vecākajā kursā tika iecelts par virsseržantu. Vairākkārtīgi ticis ievainots, piedaloties 1. Pasaules kara kaujās. Viņš netiecās pēc skaļas slavas, viņš netiecās pēc lieliem politiskiem gājieniem, bet savu stratēģiski svarīgo darbu viņš paveica perfekti, un viņš mācēja cilvēkus vest aiz sevis. Pašaizliedzība un varonība, nelokāmais raksturs, varonība kaujās un idejiskā pārliecība - tās ir iezīmes, kas raksturoja Frīdrihu Briedi. Viņā darbojās gars un nelokāma griba. Pulkvedis ir plaši pazīstams ar personīgu izlūkgājienu vadīšanu, kā arī krasi noraidošo attieksmi pret lielas daļas strēlnieku piesliešanos tā laika vadošajai ideoloģijai. Viņa cīnītāja gars un nelokāmība vēl ilgi dzīvoja mūsu strēlniekos un dzīvo paaudžu paaudzēs.
Viņš netiecās pēc skaļas slavas vai lieliem politiskiem gājieniem, taču viņš savu stratēģiski svarīgo darbu veica izcili un mācīja cilvēkus iet viņam līdzi.
114. autovedēja kabīni rotā leģendārais latviešu dēkainis, pētnieks un piedzīvojumu meklētājs - Aleksandrs Laime. Zelta un dimantu meklējumos Laime kļuva par pirmo cilvēku pasaulē, kas, dodoties cauri džungļiem, sasniedza un atklāja Anhelas ūdenskritumu Venecuaēlā. Viņš pirmo reizi ieradās Kanaimā 1942. gadā un tur arī dzīvoja visu mūžu, attīstot tūrismu.
“Kurbads” uzņēmuma galvenās darba “bitītes” ir mūsu autovadītāji-ekspeditori, kuri līdzīgi kā Aleksandrs Laime - dodās piedzīvojumos katru dienu.
Biogrāfija
Viņa neremdināmo piedzīvojumu kāri veicināja aizraujoši romāni, ceļojumu stāsti un apraksti. Eiropu Laime sāka apceļot vēl pusaudža gados, tad atgriezās Rīgā. Par spīti Otrā pasaules kara sākumam, Laime spēja caur Angliju un Spāniju sasniegt Āfriku un apceļot arī to līdz pat Keiptaunai. 1940. gadā nokāpa krastā Venecuēlā pie Karakasas. Tur viņš iekārtojās darbā par topogrāfu un sāka savas dzīves nozīmīgāko posmu. Laikā starp 1949. un 1955. gadu Laime gan pats, gan dažādu ekspedīciju sastāvā iepazina mazpazīstamos Venecuēlas džungļu un kalnu rajonus.
Meklējot zeltu un dimantus Laime kļuva par pirmo cilvēku pasaulē, kas ejot kājām cauri džungļiem, nokļuva līdz 979 metru augstajam Anhela ūdenskritumam. Kā vietējā autoritāte un labākais džungļu pazinējs viņš 1949. gadā kļuva par ASV Nacionālās Ģeogrāfijas Biedrības un žurnāla “National Geographic” ekspedīcijas ceļvedi un tulku. 1955. gadā viņš kopā ar indiāņu pavadoni pirmo reizi uzkāpa Kanaimas plato un sasniedza amerikāņu lidotāja Džimija Eindžela avarējušo lidmašīnu “Flamingo”. Zīmīgi, ka Laime Eindžela lidmašīnu atrada tajā pašā mēnesī un datumā, kad tā pirms 18 gadiem avarēja. Pētot plato, viņš līdz tam nezināmajām upēm deva Latvijas upju vārdus. Piemēram, tā pakājē plūstošajai, jaunatklātajai upei Laime deva vārdu “Rio Gauya”, t. i., “Gauja”. Turpmākajos gados Laime arī citām Velna kalna upēm deva latviskus vārdus - Rio Ogre, Rio Venta un Rio Daugava. Kanaimas iedzīvotāji līdz pat šai dienai sauc viņu par Dimantu karali – tā, kā savulaik Laimi nodēvēja indiāņi.
"Trakais Zirgs" tiek uzticēts autovadītājam Valdim Repšam. Valdis ir vadījis 71. autovedēju, kura kabīni arī rotāja Trakā Zirga portrets, kas pirmo reizi tapa 2012. gadā. Saikne autovadītājam ar savu spēkratu ir svarīga un arī Valdis ir atradis kopīgu valodu ar slaveno indiāņu karotāju. "Valdis Kurbadā ir enerģijas lādiņš. Valdis vienmēr ir atvērts jauniem piedzīvojumiem un izaicinājumiem. Viņa bezbailīgā došanās pretī mērķim ir iemels kādēļ jauno autovēdēju, it īpaši rotātu ar indiāņu cilts vadoņa Crazy Horse tēlu, mēs uzticam tieši viņam!" komentē loģistikas vadītājs Toms Hartmanis
Indiāņu karotājs "Trakais Zirgs" bija viens no ievērojamākajiem Amerikas iezemiešu neatkarības cīnītājiem. Crazy Horse atpazīstamību iemantoja ar pašaizliedzīgu cīņu pret baltajiem kolonistiem un vēlmi nosargāt savas lakotu cilts tradicionālo dzīvesvietu.
Flotes attīstība
Iepriekšējais autovedējs bija aprīkots ar "Variotrans" tipa piekabi, savukārt jaunais Mercedes-Benz Actros ir aprīkots ar "Intago" tipa piekabi, kas dod iespēju uzkraut platākas un smagākas automašīnas. Jaunos autovedējus izvēlamies komplektēt papildus ar drošības "sētiņām", radot drošus kraušanās apstākļus autovadītājiem. Pateicoties izcilai ergonomikai, daudzām praktiskām standarta aprīkojumā iekļautajām funkcijām, tehnoloģijām un uz autovadītāju vērsto dizainu - Actros augstā kabīne ir radīta autovadītāju komfortam.
Vēsture
Trakais Zirgs bija Oglalas grupas Lakota karavadonis 19. gadsimtā. Viņš paņēma ieročus pret Amerikas Savienoto Valstu federālo valdību, lai cīnītos pret balto amerikāņu kolonistu iejaukšanos indiāņu teritorijā un saglabātu Lakota tautas tradicionālo dzīvesveidu. Viņa piedalīšanās vairākās slavenās Melnkalnu kara kaujās Lielo līdzenumu ziemeļos, tostarp Fettermana cīņā 1866. gadā, kurā viņš darbojās kā māneklis, un Little Bighorn kaujā 1876. gadā, kurā viņš vadīja kara partiju. šī uzvara viņam izpelnījās lielu cieņu gan no ienaidniekiem, gan no savas tautas. 1876. gada 17. jūnijā kopā ar vairāk nekā 1200 karotājiem Trakais Zirgs palīdzēja sakaut ģenerāli George Crook kaujā pie Rosebud. Astoņas dienas vēlāk viņš palīdzēja sakaut 7. kavalēriju kaujā pie Little Bighorn.
Dizaina tapšana
"Es nevaru ilgi sēdēt uz veciem lauriem, uzmanīgi vēroju pasaules auto grafikas tendences un tehnoloģijas, tāpēc piedāvāju partneriem arvien komplicētākus risinājumus. Tā pat kompānija Kurbads aug un attīstās un mēs kopā lēnām izkopjam izpratni, kā vajadzētu izskatīties jaunajiem autovedējiem. Esmu patiesi pateicīgs kompānijai par uzticēšanos un iespēju īstenot savas idejas un spējas. Rezultātā ar autovedēju grafisko noformējumu, manuprāt, varam konkurēt ar pasaules labākajiem paraugiem un ar paceltu galvu Kurbads var prezentēt sevi starptautiskajos auto šovos. Divi pēdējie autovedēji Aleksandrs Laime un Crazy Horse atšķirās ar to, ka virsbūves virsma jau simtprocentīgi ir parklāta ar grafisko zīmējumu un vēl ar to, ka varoņu attēlos arvien drosmīgāk tiek izmantota dzeltenā krāsa, kas ir otra korporatīvā krāsa. Dzeltenais ir pretkrāsa zilajam, tāpēc šīs krāsas izmantošana padara grafiku dzīvāku un izteiksmīgaku. Īsāk sakot, cīnāmies ar latviešu kautrīgumu un kļūstam arvien drosmīgāki!" komentē Alfreds Paulausks.
Dziesminieks Haralds Sīmanis, kura enerģija un gars iet vienā solī ar mūsu vērtībām. Liels vīrs ar brīnišķīgo sirdi ticis cienīts daudzās vietās un godāts neskaitāmu cilvēku sirdīs, arī pie mūsu ugunskura. Kompānijas muzikālā dvēsele. Viņš mūsu sirdīs atstājis ļoti personīgu nospiedumu, tāpēc vēlējāmies mākslinieku godāt, autovedēju rotājot ar viņa portretu.
Tāpat kā citās reizēs, arī šoreiz jaunāko autoparka papildinājumu vēlējāmies izgreznot ar kādu mums īpašu un nozīmīgu tēlu, kura enerģija un gars iet vienā solī ar mūsu vērtībām. Viens no tādiem ir aizsaulē aizgājušais, visiem labi zināmais latviešu dziesminieks Haralds Sīmanis. Viņš mūsu sirdīs atstājis ļoti personīgu nospiedumu, tāpēc vēlējāmies mākslinieku godāt, jaunāko autovedēju rotājot ar viņa portretu.
Cilvēka dvēsele aiziet, bet viņu atstātā gaisma un siltums paliek un dzīvo mūžīgi. Viņa radītā mūzika runāja un runās vēl ilgi, skaļāk par visu laicīgo un acīm tveramo. Haralda gaisma rāda ceļu vistumšākajās naktīs, bet viņa gara spēks pavada mūs ceļā un sargā no augšas visus autobraucējus.
Dizaina tapšana
Simbolika
Harijs Vītoliņš - latviešu hokejists un leģendārs Latvijas hokeja izlases treneris, kuram 2023. gadā kopā ar Latvijas hokeja valstsvienību izdevās izcīnīt bronzas medaļas pasaules čempionātā. Pelnījis godu sēdēt ap ugunskuru ar citiem varoņiem pateicoties augstajiem sasniegumiem Latvijas hokeja attīstībā. Analītisks un gudrs līderis, kurš nevar lepoties ar cīņām kara laukā, bet noteikti būtu lielisks vadonis, ja to nāktos darīt. Vītoliņu dinastijas trīs dažādu paaudžu Hariji (tēvs un vectēvs) ar savu ģimenisko ieguldījumu Latvijas hokeja attīstībā ir pelnījuši dziļu cieņu un pateicību. Līdzīgas dzimtas Latvijas hokejā vienkārši nav.
Iesvētības
Harija Vītoliņa dzimšanas dienā - 30. aprīlī, auto transporta un loģistikas uzņēmums Kurbads iesvētīja jaunāko flotes autovedēju, kurš šoreiz tapis par godu Latvijas izlases bronzas medaļām 2023. gada pasaules čempionātā. Turpinot stāstu par leģendām un varoņiem, ar kuriem pats Kurbads gribētu sēdēt pie ugunskura, šoreiz diskusijas bija liekas, jo bija pārliecība, ka tas jāvelta notikumam, uz kura emocijām dzīvojām visu 2023. gada vasaru.
Taču mākslinieks Alfreds Paulausks neizpalika bez izaicinājuma - kurus, kā un kāpēc attēlot uz autovedēja? Katram stāstam ir galvenais varonis, atslēgas cilvēks, kas ir īstajā vietā un īstajā laikā, kuram ir mērķis un gribasspēks, lai to sasniegtu. Mūsu pārliecība ir, ka līdz bronzas medaļām sapņu komandu izveidoja un aizveda galvenais treneris Harijs Vītoliņš, tāpēc arī viņa portrets ir kā galvenais elements, kuru papildina fotogrāfa Romana Kokšarova kadrs ar komandas emocijām vārtu gūšanas brīdī.
Jaunākā Kurbads flotes autovedēja rituālā piedalījās Latvijas Hokeja federācijas ģenerālsekretārs Roberts Pļāvējs, ģenerālmenedžeris Rūdolfs Kalvītis, Latvijas izlases kapteinis Kaspars Daugaviņš un treneris Lauris Dārziņš, kuriem bija iespēja uzzināt ar kādām tradīcijām uzņēmums iesvēta jaunos autovedējus Eiropas lielceļiem. Rituālu, kā ierasts, vadīja folkloriste Inese Krūmiņa kopā ar vīru kopu Vilki.
Latvijas hokeja izlases kapteinis Kaspars Daugaviņš atzīst, ka Harijs ir pelnījis šādu godu. “Harijs Vītoliņš ir izcils ne tikai kā hokeja treneris, bet arī kā iedvesmojoša personība Latvijas hokeja kopienā. Viņš ir bijis klāt pie hokeja attīstības jau daudzus gadus, veidojot un attīstot nākamo hokeja paaudzi. Ne velti viņš ir pirmais, kurš hokeja izlasi atveda mājās ar medaļām. Man ir liels prieks būt par daļu no šī lieliskā notikuma,” bilst K. Daugaviņš.